Spørsmålspalte: Burde man få anmerkning for å sminke seg eller lakkere neglene i timen?

Hva du tenker om dette spørsmålet kommer jo helt an på posisjonen din i klasserommet. Er du en av de som tenker at timer er omtrent det samme som fritid, og du ikke orker å bruke tid på å ikke gjøre noe, så syns du nok det er greit å benytte tida til å sminke deg.

For andre så er ikke timene bortkasta tid, du er der for å lære, og få noe gjort. Da kan det fort bli distraherende om det plutselig siver neglelakk-lukt utover hele klasserommet. Om man burde få anmerkning eller ikke er en annen sak, men det er et faktum at du forstyrrer medelevene dine sin læringsprosess når du sminker deg eller lakker neglene, noe som er anmerkningverdig. Derfor er det opp til læreren å gi anmerkning eller ikke, men jeg ville ikke anbefalt noen av dere å sminke dere eller lakke neglene i timene, nettopp fordi det går utover de andres konsentrasjon.

Burde man få anmerkning for å sminke seg eller lakkere neglene i timen?

View Results