Bett 2014 – et monster av muligheter

Vi er tre utskremte medarbeider fra skolene i Fet som er på tur til London. Her foregår nemlig Bett 2014 – verdens største IT-messe for skoler. Google, Samsung, Microsoft og de andre gigantene er her, utstyrt med søtsaker og reklamematriell som skal lokke lærere og skoler til deres løsninger og produkter. Vi skal forsøke å finne de tingene som er mest relevant for vår skolehverdag og vil oppdatere på disse sidene om produkter og tjenester vi finner her.

Fortell om dine fremtidsvisjoner for skolene – og de blir tegnet på denne veggen

Fra de store gigantene glimrer Apple med sitt fravær, men produktene deres finnes overalt. Lagringsløsninger, apper og software for iPads, iPhone og iPods, flommer det nærmest over av. Du finner lagringsløsninger for alt, finansieringsløsninger for enda mer og muligheter for tilpasset opplæring er det fler av enn vi har elever i kommunen vår.

Norske utstillere

I vår vandring gjennom det enorme landskapet, fanger vi opp noen norske stemmer. Creaza er her med egen stand og deres produkter Cartoonist, MovieEditor,  AudioEditor og Mindono vekker oppmerksomhet blant den internasjonale gjestemassen. To sjeiker fra de Arabiske Emirater lar seg imponere under vårt besøk og det er såpass med folk som må betjenes at vi får vente på en stillere periode før vi får tatt en prat med de norske eksoprtørene.

Elin intervjues av en lokal TV-stasjon

Vi vil oppdater om produkter og tjenester vi finner relevante – og fortløpende legge til lenker i denne artikkelen, så følg med for mer moro her inne!

Flere artikler fra Bett 2014

Elevradio – noe for oss?

Coding is the new gaming

Google Apps og Chromebook i klasserommet