Hvorfor feirer vi jul?

Hvis noen husker, vi feirer jul for å feire Jesus Kristus sin fødselsdag. Mange vet hvorfor vi feirer jul, men ingen tenker egentlig over det. Men det er barna, det er de som tenker minst på det av alle. Nesten alle barn vil bare ha gaver, gaver og mer gaver. Barn pleier bare å se i barnekataloger og krysse over hva de ønsker seg med en tusj og etterpå vise det til foreldrene sine.

Foreldrene går rundt på Strømmen senteret og andre butikker å kjøper det som står i katalogen til de bortskjemte barna sine å leger det under et svært grønt tre med masse pynt på, ET TRE! Jeg mener, hva er vits med å bruke masse penger og tid på et tre, det har ingen ting med jula å gjøre!

Hvis foreldrene ikke er i huset og barna er alene hjemme pleier barn å snike seg under treet og lage en liten sprekk i gavene å se hva de får. Når den endelige julaften kommer å barna og foreldrene sitter foran treet så vet allerede barna  hva gavene under er. Barna ønsket seg ting dem ønsket seg og noen ting de ikke ønsket seg, For eksempel: Sokker, nye skøyter og ny lue. Når barna åpner noe dem ikke ønsket seg eller ikke liker pleier noen barn å late som de liker den får å ikke såre foreldrene, men, noen andre barn pleier å bli sinte og begynne å gråte. Vis barnet begynner å gråte hadde det vært forferdelig samtidig veldig morsomt.

Kanskje du bør tenke mer på hvorfor vi feirer jul?