Skolene i Fet til iOS brukt 20000 ganger.

Det startet med en idé jeg, Henrik Brendhagen, hadde tidlig i 2011: Jeg gikk på Østersund og jeg ønsket meg en mye bedre måte å se mine periodeplaner på. Jeg syntes jeg var alt for mye på wiki.fetskolene.no for å sjekke min arbeidsplan, men nok var nok. Jeg bestemte meg for å sette meg ned med Apple’s platform (Som da var iOS 4) for så å skrive første versjon av Skolene i Fet. Appen ble mumlet på i mange måneder da jeg endelig fikk sammen noe som fungerte… Men. Det var et problem; Jeg hadde ingen periodeplaner, eller mail-adresser som jeg kunne i min helt nye app. Derfor måtte jeg sette meg ned for å skrive LITT mer kode. Det slo meg at arbeidsplanene ble lastet opp uke etter uke av lærere rett opp på wiki.fetskolene.no. Dette var noe som var tungvint for noen lærere, pluss det lille faktum at jeg hadde ingen måte å samle disse periodeplanene.

Etter et par dager hadde jeg en idé om hvordan problemet kunne løses: En helt ny måte å laste opp periodeplaner; En enkel måte å laste opp periodeplaner:

Periodeplantopplaseren har samtlige lærere tilgang til via plattformen Itslearning. En enkelt knapp for å laste opp periodeplanen mens systemet bak gjorde resten. Periodeplanen ble publisert likt på både wiki.fetskolene.no og på den nye appen (Så her på fetskolene.net, bare i litt senere tid). Systemet fungerte, og alle læreradresser var samlet sammen. Alt var klart, og appen ble sendt til Apple for godkjenning.

Stor suksess

Innen de første to månedene fikk appen hele 500 nedlastinger, noe som er stort i Fetsund-sammenheng. Appen ble også mye brukt, og de fleste var veldig fornøyde med hvordan appen fungerte.

I skrivende stund har Skolene i Fet til iOS blitt brukt 20000 ganger, Noe som er veldig, veldig bra for oss. Det viser at appen blir brukt, og dette betyr at vi kan fortsette utviklingen uten problemer.

iOS 7

Tidligere i dag (Onsdag 18. September) sendte Apple ut en oppdatering til iOS, Kaldt iOS 7. Vi har arbeidet med en redesign av appen i flere uker, og kan også meddele at Skolene i Fet til iOS 7 nå er klar for nedlasting på App Store.